Daisypath - Anniversary

Saturday, March 31, 2012

Cerita-ceritu

As I said last night...
Hari ni adalah hari aku nak story apa yg kami lakukan kat Negeri Sembilan n Shah Alam...

After packing2 n sumbat segala beg dalam kereta kami bertolak,dalam pukul 3:30 gak la..
Waaa~you dont know how bored I am dok kat belakang sorang2...keja pekakkan telinga dengan Baby KyuHyun yg berbentuk petak tu ja... + makan + tido ... =="
Sampai ja Shah Alam terus ambik Mimi kat " hotel " dia tu...
Then malam tu,kami dengar lagu As Long As You Love Me by Backstreet Boys.
And we talked about perbezaan lagu zaman dulu n zaman sekarang.
Memang malam tu we talked about 90s a lot...
You can really feel n see the difference antara lagu sekarang n lagu 90s...
Sangat berbeza~

Then pergi rumah Makcik Ita ambek kunci rumah dia...
As always,kami dapat dok homestay percuma.
Malam tu we have our dinner at 11:00 PM...
We eat nasi goreng ayam n satay...I know~kami mmg suka makan.

The next day,pergi ambek Hani ....
And lepak dekat Jusco Seremban with Kakak and Keme..
Kami main game kat situ...Aku main game Virtual Cops dengan Keme...
Best gila~macam nak bawak machine game tu bawak balik rumah...
Orang yang tak sepatutnya ditembak pun aku tembak sekali...
*sapa soh hang jalan tergedik2 kat situ*

Kami makan kek kat Secret Recipe....and
We bought donuts from Big Apple too !


TARAAA!
Tau dah...yg dok tengok ni confirm lapaq donut terus...mwahahaha!
Kan aku dah kata...kami memang suka makan~

Hari Sabtu tu,kami p PD ...melawat hotel Marina dengan satu niat...
Tanya la kakak kedua aku tu dia nak buat apa ~ hahaha!
Then p Oceanview Resort pulak....dengan niat yang sama + p umah kakak sulong aku kat situ~
Maka bertemu lah aku dengan si Chemong yg gemok itu ...
Dia sgt comel dan gemok dan tembam dan gemok...bwahahaha!
Gambo dia xambek pulak~
Kami makan burger McD kat umah kakak...lapaq~
*makan itu seronok*

*These two tak balik lagi ...*


Lepas tu balik la...
Syok bila dapat spend time macam ni dengan family~
Takdak benda yang dapat menggantikan FAMILY :)


p/s: lupa bagi balik card-reader kakak...dang !


Lots of Love,
MizMaknae.


1 hour 35 minutes left.

Malas nak turun bawah ambek charger laptop...
Laptop tinggal 1 jam 35 minit ja lagi nk hidup...lol~

I'm home sudah malam nie...bersama Hani dibawa pulang...
Esok aku beletiaq apa yg berlaku kat sana ek...hehehe~
Malam2 ni nak taip pnjang2 pun dah takda mood...

Tadi aku terus p website 8tv Nite Live...nak tgk apa yg berlaku kat KPOP Chart depa...
And guess what ? My boys,Block B beats SNSD,T-ARA and Wonder Girls...
They are the new entry for last week....BBCs have done a very great job !!!




Lots of Love,
MizMaknae.

Tuesday, March 27, 2012

The HEP HAP BBCs Family

First of all ... I wanna say Happy Birthday to one of my many bias,
Lee HoWon a.k.a Hoya from Infinite !
May you have a happy Happy Birthday !



Semalam aku tidur pukul 2 pagi ...
Desperate Housewives seminit pun tak tengok ...
Yelah...tinggalkan drama tu sebab nak trends #HappyHoyaDay kat Twitter~
Inspirits have done an awesome job...

*nampak tak ? Inspirit yang penuh dengan spirit~*

Oh yeah~about the title...
It's not because of Hoya's birthday aku tidur pukul 2 pagi...
And it's not because of me watching tv sampai pukul 2 pagi...
It's because of the BBCs Family...
Tak tau pasai pa semua dah jadi gila semalam....
Dengan aku sekali jadi gila~
We are so HEP HAP last night...
I wish Block B can see how we really miss them...hehehe~


If you're not a BBC,you'll never understand what are we talking about.


I repeat :
If you're not a BBC,you'll never understand what are we talking about.


2PM tiba2 sesat ... lol~
I repeat again for the last time :
If you're not a BBC,you'll never understand what are we talking about.

This is the reason why I slept at 2AM.
Lepas tu mmg tak boleh nak tahan da...
Tido la !

Gara-gara dok menggila la aku dapat mimpi yang sgt sweet gila.
*sweet sampai gila ?*

Semuanya bermula di sebuah jalan yang kosong.
Hujan turun masa tu.
I was walking with Zico ( Block B's leader ).
We suddenly stopped.Zico turn to me and kissed my forehead.
Tiba-tiba dia bagi apple kat aku ...
POOFFF! Aku terbangun secara automatik ~
darn ! Aku nak tau ending mimpi tu...
Ok~I stop typing here...


Lots of Love,
MizMaknae.




Monday, March 26, 2012

Dah sampai...


PUT YOUR HANDS UP !


Penat wooo dok pikiaq mcm mna nk bagi background tu lawa...
Al maklum la...nak kena hantaq kat Korea.com~
Plan punya plan...jadi la seperti gambar di atas...

First thing yang aku terpikir...I need 2PM poster~
Epop belambak dalam bilik...bermula la pencarian poster 2PM ...
alhamdulillah jumpa kat edisi Januari 2012...muahaha!
Bukak poster tu..hampaq kat atas katil...
Bawak keluaq album drpd envelope Korea.com yang makin membesaq tu...
Letak atas poster...
Maka...terjadilah gambar di atas...
*muka siapa la kena cover dgn album tu...sian kat dia...*

Maka...aku pun xtau nak kata pa dah...
Ni dah kali ketiga aku buat ucapan terima kasih kat Korea.com.
This is my first signed CD....by 2PM ~
All I can repeat is Kamsahamnida ! :D

Lots of Love,
MizMaknae.

Saturday, March 24, 2012

Congratulation !


Tahniah to my friend Nurain Syafawati ...
Tadi dia dah selamat bertunang dengan Hairie Rosli...
Honestly,aku tak rapat dengan Ain~
kenal dia pun sebab program ARAS tu ja...
Dia sama umur ngan aku...geng 1994 la~

Tak sangka dia dah bertunang...

Comel kan mereka ?


Once again...Tahniah Ain~
Semoga jodoh sampai ke jenjang pelamin... 
Lepas tu sampai ke akhirat~amin~


Ain sangat cantik kan ? She is...she seriously is..



Lots of Love,
MizMaknae.

Wednesday, March 21, 2012

Kami Yang Tak Fail.


Everyone were celebrating their result with ......
FOOD !

Actually,memang kami tak plan apa2 langsung lepas dapat result.
Plan ni hanya terancang kat sekolah after Ummi dapat duit biasiswa dia.
Dia kata nak belanja.
So,dalam otak hanya fikirkan makanan~
*HIDUP UNTUK MAKAN DAN MAKAN UNTUK HIDUP*

Plan last2 minute memang susah arrr~
Mula2 pergi bank,Ummi nak ambik duit dia.
Then,pakat pening nak makan apa...
Nak pergi rumah Cikgu Zabedah,cikgu tak free pulak...
So,makan la...
Lepas tu singgah parking lot tesco...
Buat mesyuarat nak makan kat mana...
Last2 Cemara kat CS jugak jadi pilihan~LOL!

Me,Zatie,Ummi,Anat,Amirul,Naqiudden,Wan Azrizal n Uwais
serbu Cemara as soon as we got there...
Mau tak tekezut beruk abang tu kami order nasi ayam 8 ...
Teh O ais 4,Bandung 3,Teh ais 1...
Then pakat buka cerita pasal result masing2~
First time p cs pakai baju kurung...

Lepas makan tu,kami p teman Ummi survey phone baru...
Aku jugak yang dipaksa speaking mandarin... =="
Ummi beli phone Walkman...
Mula2 dok belek Sony Ericson tu...RM450,
So I speak mandarin dengan kakak tu,got RM430 lepas discount.
Walkman tu RM480...sekali screen protector RM490.
So,that's the end of us buying phone for Ummi...
and the end of us celebrating our result with food...
Geng2 lain ada yang g makan kat Tesco n KFC...
Celebrate macam dapat 9A nuhhh...hahaha~
but,ok pa...we are celebrating Kami Yang Tak Fail.


p/s: Ummi...dok belek phone le tuuuww~


Lots of Love,
MizMaknae.

Macam tu lah...


BM-A+
BI-A+
SJ-B+
PI-A-
MATH-C
BIOLOGY-C
PHYSICS-D
CHEMISTRY-D
ADD.MATH-E

---------------------

Macam tu lah result saya...
LOL!
Pasal nak scan slip dalam facebook tu tipu ja...
hahahaha~
Kot dapat 8A takpa gak nak post dalam facebook.

Alhamdulillah~
Lulus semua...takda dapat G ...
I always thought I will fail in Physics and Add.Math~
At least tak fail kan...
Ada gak kawan2 aku yg fail add.math.
Chemistry sorang ja fail.
Tak payah mention kot kat sini ...
kang tuan punya badan tiba2 bukak blog aku naya woo~
Paling bangga tu obviously la BI...I keep my promise to Teacher...
Dan saya berjaya tunaikan janji itu..hehehe~

Orai-t-then...
Sampai sini ja nak taip...
Bubye !!


Lots of Love,
MizMaknae.


Tuesday, March 20, 2012

Dan bila esok...


Cek bukan nak cerita pasal lagu Sofaz OST Nora Elena tu...
haishhh~
Hangpa pun tau la esok ada apa kan...
SPM result will be hand out to us !
O M Geeeee~
*Gee by SNSD ...LOL*



Ok...kembali serius....
huarrghh!
Tak tau apa nak jadi dgn result aku...
Physics,Biology,Add.Math,Math,Chemistry ....
Kalau pikiaq balik paper paling lingkup obviously Add.Math,Math n Physics.
Chemistry dengan yakinnya aku bley kata aku lulus...sebab paper objective betol lebih drpd 25 soalan.
Bkn senang aku nak betol lebih drpd 25 nie...
Dulu selalu dapat 24,22...paling terok 12... =="
*baru bongkar rahsia hitam*

Subject2 len tu takmau cerita la...
Boleh meletup blog ni kalau aku cerita...
Otak aku pun boleh meletup...
*ayat hiperbola*

Apa2 pun...hope takda subject yang fail...
walaupun ada satu subject yg aku tak pernah pass langsung walau sekali.
Semoga something magical happened...
Most important,I want my BM and BI A+ .
Tudiaa... A+ ... takmau A or A- ...LMAO~
Bukan apa...penat tau merancang cerita time dok tulis essay.
Tambah2 essay BI...penuh kertas soalan tu aku dok tulis plot2 n characters untuk essay aku...
Muka pengawas peperiksaan tu pun len macam ja time dok tengok kertas aku...
Time dok tulis essay tu memang on the way nak lentok dah...

Ada benda yang aku nak buat sebelum dan selepas result SPM diambil ...

Before :

1. Deactivate account facebook...for a while je ok..
2.Off my cellphone.
3. Buat muka dapat 9A ...
*eee~over betol*
4. Buat muka happy,over excited...
5. Tengok muka cikgu2.

After :

1. Activate balik account facebook.
2. On my cellphone back.
3. Buat muka yang patut.
4. Scan slip result SPM,post kat facebook.
*perlu ka?*

Dah...penat dah beletiaq...
Stop di sini saja.
Taip lagi esok !


Lots Of Love,
MizMaknae.



Sunday, March 18, 2012

Daniel Jang jjang !


" DAEBAK ! "


That's the only one word I can say ...
OMG~His is an awesome violinist ~
He played the song Haru-haru by BIGBANG~
That was one of my all-time favorite song~
I've voted for him in the BIGBANG Cover Contest...
He can play the song,Blue really well...
I hope he will win ...

Do LIKE his facebook page :

And follow him on twitter :

Daniel Jang hwaiting !
I'm sure the whole world will know who he is one day~ :D


Lots of Love,
MizMaknae.

" Ribut " melanda deck !


" Ribut " = anak2 kucing !
Warrgghh!
Habeh deck dipenuhi dengan kertas2 !
Anak2 kucing ku ... awat la hangpa jadi lagu nie ???
Buas sungguh~ =="
Nasib baik bkn dalam rumah yg ditimpa " ribut "...


Apa2 pun...
kalau xdak depa semua,
confirm rumah nie sunyi....
Kalau time sekolah,aku dok sorang2 kat umah ni...
Keja online n tgk tv 24/7 ...
Masa dok sidai kain tu happy la jugak sbb ada
makhluk2 ciptaan Allah yang comel2 belaka tu mai mengganggu~ :)
Seronok hidup ni kalau ada kucing di sisi ...


p/s : Back to U-KISS' song sementara nak dapat result SPM...
Whether the result is good or bad...this song calms me down... :)


Lots of Love,
MizMaknae.

Saturday, March 17, 2012

Put your hands up !

zaza94 tu nama aku kat website Korea.com


hahahahahahahaha!
mwahahahahaha!
bwahahahahahaha!

yah ! aku syok hari ini !
Dengan ini saya mengumumkan bahawasanya
2PM Hands Up album with their signatures is mine !
Phewiittt~




Korea.com....I really~really~really love u so damn much ... seriously!
First album yang aku dapat from Korea.com was Super Junior-M ...
Dapat photocard Donghae n his signature at the back...tak berapa nak happy sebab dalam hati nak photocard KyuHyun dan tandatangan dia...tapi,terima je la~sebab limited edition ...
nak bagi kat orang tu jangan harap la... =="
Lepas tu,dapat pulak 2PM punya Hands Up album ...
But this one is without signatures.
Now~I'm waiting for the album with their signatures on it !!!
So sekarang cek bakal ada dua album 2PM.....yang sama...
Tu je la kot nak habaq...happy tak habeh g...
Lepas dapat result SPM confirm meter happy menurun....
Tapi,doakan la meter happy aku increase sampai meletup msa dapat result nanti ye~
Maksudnya doakan aku dapat result yang best la...
Takut pulak sebab semalam dapat mimpi result SPM teruk...
Add.Math dapat G,BM ngan BI dapat C ...
harap2 la tak jadi kenyataan ...
Add.Math tu biaq dapat E pon xpa...taknak la fail ~ :(


Lots of Love,
MizMaknae.


Monday, March 12, 2012

SHINee 2012 comeback !


Before I start nagging about SHINee,
I want to tell all of you that SPM result will come out on 21st March.


Ok ... now~let's talk about SHINee ~
So,SHINee’s New Mini Album ‘Sherlock’ will be Released Worldwide on the 19th! 
Prior to the offline release of the 4th mini album ‘Sherlock,’ the album will be available online first through Korean music websites and iTunes on March 19th.
‘Sherlock’ will be available in stores on the 21st.

So,I got the story behind SHINee's comeback teaser...it was posted from a fan,Idk whether this story is true or not...here it is :


*THIS IS ‘MAY BE’ REAL!!“Kshawols on Shakizi are saying that the concept behind the teaser photos are that Onew’s the murderer, with blue all over his teaser photos. If you read Sherlock Holmes, you would know that blue paint was visible at a murder scene and on the murderer’s hands, etc and Key’s the victim. Taemin would be the witness and Minho’s like the mastermind behind the murder or something. So Jonghyun is definitely Sherlock Holmes. I pulled out this picture and I do see the link. I wonder if you guys do.
Onew’s hands are covered in blue paint, so he’s the murderer. He has a ring on his finger, which is orange and this may mean that Onew and Minho knew each other.
Minho’s hands are covered in Orange paint. You see how Key’s hands (with the pink bands) have traces of blue and orange. That most probably means that Key have had contact with Onew and Minho and since minho was the mastermind behind the murder, it implies that they may have known each other and are acquainted.
Taemin’s hands are yellow with the slightest trace of blue on it, which means he may have seen the murder from a distance or it isn’t very clear. His yellow paint corresponds to Jonghyun’s yellow bands so this might mean that Jjong and Taemin may have met up regarding the case. Either way, they made contact.
Jjong’s hands have orange paint on it, with blue rings and orange rings. Well, I don’t think I have to spell it out right? He found the murdered and the motive behind the murder. Which is a given since Sherlock Holmes is a genius.”
Credits : unicovoice
------------
And here's the songs from " SHERLOCK " :

01. Sherlock
02. Ur Perfect
03. Fire On
04. Shadow
05. Stand Up
06. Superhero

SHINee hwaiting !


Lots of Love,
MizMaknae.

Sunday, March 11, 2012

" Mianhae " from JYJ.


I've told u before,
I'm a reporter that move silently in this blog.

So,yeah~
title mentioned JYJ.
This is about what happened to them for the past few days.
Sasaeng fans are damn crazy ... read this and you'll know how crazy they are...


JYJ has apologized following the leak of an audio recording this week of the boy band physically and verbally assaulting its fans in 2009. At a press conference on Thursday, members tried to explain that the nonstop attention they receive can be overwhelming, and they focused on experiences when fans acted inappropriately.
To be watched by someone at all times and to be followed everywhere, it’s like living in a prison without bars,” the group said.
Member Park Yu-chun recounted several incidents, including one in which a female fan broke into his home and attempted to kiss him while he was sleeping.
“These fans are not your average fans. They will find out our private details, record phone conversations to upload them online, place tracking devices on our cars in order to follow us around all day,” he said.
In the recording released days earlier, Park could be heard swearing at a fan who had called him up on his private number. In a separate recording, Kim Jae-joong could be heard slapping fans.
By : Carla Sunwoo


Girl ! You wanna kiss YooChun ?
Do it with a right way ...
Don't you ever try to kiss him while he's sleeping ! raawwrr ! >_<
Sasaeng fans ... please stop doing this to them ...
Get a life ~



Lots of Love,
MizMaknae.

Saturday, March 10, 2012

This type of song with this type of blog.



Saya dah jatuh cinta ...
owhhh~ku telah jatuh cinta ...
I think I fall in love ...
bwahahaha~
*dah la ...over pulak dia*

I fall in love with Zico's mixtapes !
It is so damn awesome ...
So yeah ... as you can hear~
My blog got one of Zico's mixtapes...
I love this song the most ~ teehee~
Me love Zico and I miss him so much ...
Idk what happened to them now ~
No news from them ...
So sad~hope they are feeling better now ...

I miss your blonde hair...sob3~ ='(



Lots of Love,
MizMaknae.

Friday, March 9, 2012

Running Man vs BIGBANG.



Wargghh!
Setakat ni ...
Episode 84 adalah episode yg paling " menakutkan " ...
hahaha~ hari tu tengok sampai naik nervous ya amat ...
Tak pernah tgk Running Man sampai mcm ni ... gelak/jerit sorang2 kat umah ~
Nervous sebab I was really hoping that BIGBANG will win the first round.
Last2 diorang kalah jugak ... argghh!
*frust sekejap*

SeungRi nak tipu tapi kantoi ... LOL!
Next time,you should throw away the " evidence " SeungRi.
Aku puji the ace,JiHyo ... pandai gak dia~
T.O.P tak lari masa kena kepung...mmg nmpk mcm ada something fishy la kan...
Then JiHyo kata : " Why he don't run ? "
Bila pakcik tu ( I can't remeber his name ) cabut je tag T.O.P .....
BANG ! Secret weapon came out ~
Pakcik tu eliminated....sekali dengan T.O.P ...
JaeSuk pun kena secret weapon tu ... he got that from GD,
HaHa keep playing around with GD...kesian GD ~
Jap ! Macam mna Daesung terkeluar ? dah tak ingat dah ! tsk~ =="
The last one terkeluar was TaeYang ...
So,just like that...BIGBANG kalah !

Can't wait to see the next episode ...
BIGBANG pulak kejar geng Running Man ~
It's GD turns to play around with HaHa !
I hope they will win this round~

revenge GD! revenge !!! rawwrrr!!


Lots of Love,
MizMaknae.


Don't simply add me to your group.


Add aku.Aku approved.
Lepas tu,suka2 ja add aku masuk group.
haisshh~ don't do that la.
Tak suka la join group banyak2 ni ...
pening !
So,now dah 4 group aku join ...


Nanti masuk U or Kolej confirm ada group lagi ... kan3?
So,tak nak la join banyak2 ...
I'm sorry but I really gotta leave all those groups ~

Mianhae.Sorry.Maaf.TuiBuQi.

Hmm~ni sorang lagi ingat aku ni LELAKI.
kalau perempuan takpa gak ... ni LELAKI,
dah la panggil aku SIR !


I just love DongWoon ... bwahahaha! *evil laugh with evil face*


Lots of Love,
MizMaknae.


Thursday, March 8, 2012

Reporter kembali membuat liputan !


Yah!
Saya reporter yang berjalan dalam blog.
Few days ago,I wrote about Yoochun slapping a fans ...
well ~ I've done some research n this is what I got !


A video clip of Park Yoochun‘s sasaengfan caught in the act of a hideous attack has gone viral.

The video clip was made public recently and it shows a sasaengfan slapping Park Yoochun’s face with absolutely no provocation from the star. ‘Shock’ would be the right word to describe the reactions around the online communities and many have expressed disgust at the sasaengfan’s action.

In the clip, Park Yoochun steps out of a beauty salon after getting his hair done and out of nowhere a fan just slaps his face. Park Yoochun and the fans were all in shock of what just unfolded, and he left the scene covering the cheek he was hit on.

However, the real shocker was the reason why the sasaengfan slapped him as she stated, “I slapped him because I thought he would remember me that way”.

The video clip clearly shows the brutality of sasaengfans and it also proves the claims of their senselessness is no myth.

The shocking video is but only part of the rigors the JYJ members have to go through on a daily basis. Many predict there are even more hideous acts that have not been made public and it has many fans concerned.

Cr:The Rooftop Prince


----

haishhh~apa la nak jadi ...
You slapped him because u want Yoochun to remember you ?!
yeah right~ =="
If u want Yoochun to remember you ... juz make a special gift for him and send it to him.



And yeah,
SHINee going to release their 4th mini album called SHERLOCK.
Ok~ I gotta make a confession,
SHINee's new teaser pictures ... tsk~ I seriously don't like it ~ 

Sorry SHINee oppa~I still love u anyway~


Lots of Love,
MizMaknae.




INFINITE comeback !


Heaven yeah~
finally the time is here !
Infinite is full of surprises !!






Welcome back Infinite ! 
2012 is for you !




I'm a proud INSPIRIT !


Lots of Love,
MizMaknae.


Wednesday, March 7, 2012

Selamat pagi beautiful world.


House chores dah buat~
apa nak buat lepas tu ?
Online la...
Facebook,Twitter,YouTube n so on...

Owh ya ...
You guys should watch n listen to Prepix new song,featuring Jay Park
called " Then I Saw You " ...
the MV is cute,and the song is nice too !


Apa lagi nak cerita ?
Cek pon xtau nak tuleh pa dah ...
Tiba2 ja rsa nak menambah post kat blog ... =="

Oh ya~another song !
Lagu ni dah lama dah ... 
This song is called " Skinny Baby " ...
Beast and APink sing this song ...


Love the beat of the song ~
" Skinny baby hot~hot~Skinny baby hot~ "
Why am I talking about Skinny Baby ?
Sebab hari tu ada orang tanya cek ...
awat lagu tu tajuk dia Skinny Baby ?
Dah tu depa dok kata Skinny Baby tu HOT~
Mula2 aku pun pelik dengan lagu tu ...
Skinny Baby is actually an uniform brand ...
sebab tu la depa dok sebut Skinny baby hot~
Penat tau dok explain kat dia ... =="


Comment paling cannot go :
" that awkward moment when you're not skinny and your watching this. "


Secret Love by B.A.P featuring Song JiEun is the song for my blog.
I watch the MV everyday ! hahaha~

HimChan,dont try to kiss Zelo again ... =="



Lots of Love,
MizMaknae.

Tuesday, March 6, 2012

Tak sampai 5 minit.


It's not JaeJoong who slapped the fan,
it's Park YooChun...


Every news got different stories ...
It's very confusing ~
Here's a video by the way.


Dah ... sekarang ni aku dah pening ~
Macam ni rupanya susah payah reporters.
Dang! sumpah fenin...

YooChun pulak ye ~
haisshh~
Jangan lepas ni tiba2 Junsu pulak ...
Sama ada betul atau tidak ...
Hanya mereka sahaja yang tahu.


Lots of Love,
MizMaknae.